Vulcani foarte vechi descoperiti pe planeta Marte

Posted | 3 comments

Planeta Marte ar putea fi gazda unora dintre cei mai vechi vulcani din sistemul nostru solar, conform unor noi analize asupra unui fragment de meteorit marțian care a fost descoperit în Africa în 2012.

Echipa de cercetători, care a studiat multe fragmente de meteoriți de-a lungul anilor, a analizat și fragmentul de meteorit denumit Northwestern Africa 7635.

Majoritatea meteoriților au ajuns pe Terra în urmă cu un milion de ani, când un obiect de dimensiuni mari a lovit planeta Marte, generând dislocarea unei cantități semnificative de roci, din care mare parte erau de proveniență vulcanică.

Cercetătorii care au analizat Northwestern Africa 7635 au stabilit că este un fragment de rocă vulcanică marțiană și că ar fi fost fasonată în urmă cu 2,4 miliarde de ani. Au mai fost găsite anterior 11 fragmente similare de meteorit care aveau o compoziție chimică similară. Toate fragmentele au fost găsite în aceeași pătură terestră a Terra, sugerând că au fost desprinse din Marte și au căzut pe Terra în același timp.

”Observăm că provin dintr-o sursă vulcanică similară”, a declarat Tom Lapen, profesor de geologie la University of Houston. ”Ținând cont de faptul că aceste fragmente au același timp de desprindere, putem concluziona că acestea provin dintr-o locație comună de pe Marte”, conform aceluiași Tom Lapen care a detaliat alături de colegii săi analiza asupra fragmentului Northwestern Africa 7635 în revista de specialitate Science Advances.

sursa: agerpres.ro

3 Comments

1. 4-14-2017

Intre orbitele planetelor Marte si Jupiter exista o grupare de ccade asteroizi, din care 30 se deplaseaza pe orbite eliptice foarte lungi care intersecteaza orbitele planetelor interne lui Marte.

2. 6-30-2017

Pam ntul este cea de-a treia planeta de la Soare i deocamdata singura planeta cunoscuta care dispune de atmosfera bogata n oxigen, oceane i alte cursuri de apa n stare lichida, la suprafa a, condi ii esen iale pentru via a. Pam ntul este una dintre cele patru planete telurice din sistemul nostru solar, alaturi de Mercur, Venus i Marte.

3. 8-15-2017